måndag 21 mars 2011

Hotellrum Del 3

När jag kontrollerat hur duschen fungerar var det dags att inspektera resten av rummet. När man anländer mitt i natten är det oftast bäst att bara göra en ytlig inspektion eftersom man vill lägga sig att sova så snabbt som möjligt. Därför räcker det att kolla det allra nödvändigaste;
1) Finns galgar, kassaskåp handdukar och tvål? Givetvis skall man ha med sina egna, men ibland är ju inte detta möjligt. Finns det något tråkigare än när man är tvungen att lägga sina kostymer och skjortor i en hög på golvet bara för att man glömt att kolla om det finns galgar? Eller när man är tvungen att soltorka ansiktet för att det inte finns handdukar när man har bråttom till ett viktigt möte?
OBS! Om ni har med egen tvål, glöm inte att kolla vattnets hårdhetsgrad innan ni reser. Då kan ni undvika att tillbringa en förmiddag i duschen bara för att få bort tvållöddret från kroppen.
2) Kolla om någon ligger under sängen. Det brukar jag dock vänta med tills morgonen då det finns mer personal på room service, om det nu skulle ligga någon där.
OBS! Tänd alltid lampan i rummet innan ni kastar er i sängen så att ni ser att ingen redan ligger där.
3) Finns internet så att man kan blogga?
4) Fungerar läslampan? Tänk er att lägga sig i sängen med en god kvällsläsning, och vara tvungen att gå upp och tända rumsbelysningen.

Rummet visade sig vara stort och rymligt, vilket rummen i USA ofta är om man håller sig utanför storstäder som New York, där rummen ofta är gräsligt små och dessutom dyra. Om ni åker på semester för att njuta av hotellrummen (och vem gör inte det?) skall ni undvika New York


Stort och rymligt rum. Jag försöker ofta få två sängar när jag åker till andra sidan Atlanten. Jetlagen gör ju att man ofta vaknar mitt i natten och det kan vara skönt att tillbringa andra halvan av natten i en nybäddad säng. Lägg märke till psykologsoffan närmast fönstret längst in i rummet.


Jag brukar ofta försöka få ett hotellrum med psykologsoffa om någon skulle behöva prata ut eller bara för att vila med mina egna tankar. Här hade de antagligen satt in soffan eftersom psykiatrikongressen var på hotellet.


Från psykologsoffan hade man en fin utsikt över omgivningarna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar