tisdag 15 mars 2011

Gör din egen musli

Många har undrat om min fina hy beror på att jag gör min egen musli. Det är väl inte helt säkert att det är så, men att göra sin egen musli ger en helt egen dimension åt livet. En egen musli är lika personligt som en skräddarsydd skjorta, en kär gammal vän eller ett par urgångna skor. Kort sagt, genom att göra sin egen musli uttrycker man det innersta av vem man är, och man får lika mycket tillbaka som i ett sant kärlekförhållande. Muslin är alltså en spegling av livet självt.

Nog om det, här är mitt recept. Lägg märke till att muslin också kan användas som dekoration i köket.

För mig känns det mest rätt att använda pistagenötter, pekannötter och kokosflingor
För er som känner till Jungs symbolik är kokosflingorna solen, pekannötterna trädet och pistagenötterna ormen (om ni inte känner till Jung kan ni googla på 'Jung och symbolik').

Man blandar sedan alla ingredienserna väl i en bunke med en småländsk träslev.
Pekannötterna är ormen.
Därefter kan man lägga muslin i en snygg glasburk. Se hur väl den smälter in bredvid pepparkvarnen och saltkvarnen från Peugot. 
Tänk vilka sköna känslor det väcker att hela tiden kunna se sin musli när man kommer in i köket. Kan ni tänka er en vackrare dekoration?

Musli är något mycket personligt. Det här är hur jag gör min musli, men det finns lika många möjligheter att göra sin egen musli som det finns människor på jorden. Det är det som gör det så spännande. Prova själva! Ni kommer inte att ångra er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar