tisdag 22 mars 2011

Att vårhandla kläder

Vart skall man åka för att vårhandla sin garderob år? Denna fråga sysselsätter just nu många hushåll runt om i landet. Svaret beror ju i stor utsträckning på vad man är ute efter. De mest konventionella valen är som vanligt New York, Paris, Buenos Aires, Madrid eller London, som var och en har sin speciella profil, allt beroende på vad man är ute efter. Ett spännande alternativ, och en uppstickare om man vill göra stora inköp, är San Antonio. Här finns världens största outlet, belägen halvvägs mellan San Antonio och Austin. Man måste hyra bil, men det är det värt. Alltså hyrde jag en kärra och gav mig iväg de cirka 40 minuterna det tar att köra. Den mest kända outleten, den som turistbyråerna och guideböckerna nämner och dit flest turister söker sig, är Tanger Outlet. Den är visserligen bättre än det mesta ni varit med om, men om man bara åker 100 meter längre kommer man till San Marcos Premier Outlet där utbudet av kvalitetskläder är betydligt rikare. Här finns Hugo Boss, Armani, Ralph Lauren, Calvin Klein, Hilfiger mm mm. You name it. Tyvärr fick jag bara en halvdag, men det resulterade ändå i ett antal kreationer som kommer att ge upphov till några bloggar framöver. Vad gör man inte för sina läsare.

Infarten till Premier Outlet. Snart är det dags att sätta igång.

Här är några affärer.

Och ännu fler. Man blir alldeles vimmelkantig. Man kunde gå här i flera dagar och ändå känna att tiden inte räcker till

Man hinner inte köpa så mycket på en halv dag. Men lite fick jag i alla fall med mig.

Jag fick bara en halv dag, men om man satsar 2-3 dagar för shopping har resan betalt sig. Kanske sparar man så mycket att man hinner med New York eller Paris också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar