onsdag 23 mars 2011

Att vara nära stora djur

Många, speciellt barn men också flera vuxna, har undrat om jag varit nära några stora djur. Svaret på den frågan är att det har jag. Här kommer några bilder på detta.
Den här trevliga noshörningen mötte jag när jag tog en promenad vid Mount Kenya.
OBS! Försök inte göra så här själva, det kan vara förenat med livsfara om man inte vet exakt hur man skall handskas med noshörningar som plötsligt dyker upp ur buskagen!!

Jag gick ur bilen för att uträtta lite naturbehov i buskarna under en bilresa i mellersta Kenya. Då dök plötsligt den här otrevliga giraffen upp. Jag var oerhört kissenödig, men den ville inte flytta på sig och följde efter mig var jag än gick. Se hur sur jag är.

Den här glada och heliga elefanten jobbade i Kamakshitemplet i Kanchipuram som ligger väster om Chennai i Indien. Som ni ser på bilden blir jag alltid lite handfallen när jag träffar elefanter. Jag vet inte varför, elefanter är ju ganska trevliga djur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar