fredag 4 mars 2011

Att möta våren i Paris

Jag bestämde mig för att möta våren i Paris. En två-dagars tur för att se om årets anklever skulle hålla samma kvalitet som förra årets, vilket kanske är för mycket att begära. När man åker till Paris gäller det att klä sig rätt. Om man inte har en elegant stilren klädsel är det nästan omöjligt att få ett bord ens på det mest ordinära restauranger. Jag valde en elegant blå rock från Dior, diskret matchad av en lila kashmirhalsduk från HM. Under den en marinblå kavaj från Grant, och en Lexingtonskjorta . Jag medger att Oxfordknäppning hade varit att föredra på skjortan, men jag tror att de flesta medger att de ljusblå ränderna som diskret matchar kavajen och halsduken väl kompenserar för detta. Den fräcka användningen av kakifärgade chinos (kan matcha det mesta) ger en extra krydda på anrättningen.




Romantisk utsikt från hotellrummet. Det är härligt att möta våren i Paris!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar