tisdag 1 mars 2011

Att tänka på när man har en orm med sig på fest


Många har säkert funderat på hur man bäst förhåller sig om man blir tvungen att ha med sig en orm när man går på fest. Vid dessa tillfällen tycker jag det är bäst att ha kostym och slips. Man bör se så naturlig ut som möjligt. Lägg märke till hur diskret jag håller ormen. Om jag inte nämnt det i rubriken skulle säkert ingen lagt märke till den. Man skall inte göra för mycket väsen att man har en orm med sig. Det är som vilken annan accessoar som helst. Det kunde lika gärna vara en snygg klocka från Armani, en chic väska eller en rosa scarf. Ingen skulle komma på tanken att framhålla att man har på sig dessa accessoarer. Det viktigaste är att ormen matchar den övriga klädseln. I det här fallet har jag låtit de tjusiga glasögonen matcha ormens spännade mönstring. Lägg märke till den eleganta Gantkostymen och den smala slipsen som jag lite nonchalant knutit runt halsen.

Knipgreppet runt ormens hals är för att inget gift skall komma ut om ormen skulle råka bita mig eller någon annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar