fredag 8 april 2011

Okända sevärdheter Del 2. Dunn's River Falls, Jamaica

Fredag igen. Är det inte sådana här dagar man drömmer sig bort. Då man längtar efter att sakta vandra upp för ett liten vattenfall? Det här är från Dunn's River Falls i närheten av Ochos Rios i norra Jamaica. Det är mest känt  för att den första James Bond filmen (Dr No) spelades in här. Sean Connery och Ursula Andress badade romantiskt i fallet. Det ville jag också göra, trots att jag aldrig hört talas om det förut.


Riktig klädsel för ett fredags after work vid ett vattenfall. Lägg märke till de tuffa knälånga byxorna och den lika tuffa frisyren. Verkar det inte trevligt att gå hand i hand i en lång rad uppför ett vattenfall? Jag får stå där ensam när de andra vandrar iväg, men jag verkar rocka loss rätt ordentligt ändå. Är det fredag så är det fredag.


Här har jag i alla fall träffat några andra så jag slipper vara ensam

Bara en drink som fattas för att göra after work perfekt. After work i vattnet är underskattat. Kanske något att satsa på i vår.

För kalenderbitare kan det vara bra att veta att Dunn's River Falls lär vara det enda vattenfall som rinner rakt ut i havet. Typisk Trivial Pursuitfråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar