tisdag 19 april 2011

Märkliga hotellrum del 4. Wolfsville, Nova Scotia

Jag har fått många frågor om jag inte gillar myspysiga hotellrum. Om jag bara gillar moderna hotell utan onödigt krås? Som svar på dessa frågor vill jag bara säga att varje hotellrum har sin egen identitet, och beroende på situation och humör kan även myspysiga hotellrum ha sin charm. Och alla behöver vi väl lite myspys av och till. Jag visar därför några bilder från ett hotellrum i Wolfsville, Nova Scotia.


Känns det inte som en härlig orgie i 1800-talsromantik? Skulle man inte vilja ligga på divanen och prata ut, eller krypa ner i den ombonade sängen och bara sträcka ut sig mellan sängpelarna? Lägg märke till de vackra blomstermönstren. Kan man komma längre bort från nordisk design? Men varför resa bort för att uppleva detta? Varför inte inreda sitt eget myspysrum hemma?


Visst känns det mysigt att kura ihop sig framför den öppna spisen när vårvinden tjuter utanför husknuten? Lägg märke till den tjusiga statyn av Thin King Mar bredvid spisen.


Så här såg hotellet ut från utsidan. Verkar ganska mysigt eller hur? Och vilken snickarglädje!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar