torsdag 14 april 2011

Utsikt från ett hotellrum. Bologna

Nu har jag ankommit lyckligt till Bologna. Jag har fått ett enkelt vindsrum på ett hotell i centrala Bologna. Inget internet på rummet så jag får sitta i hotellfoajen och skriva detta.

Här är sängen. Bra med utrymme att lägga saker runt omkring. Man går upp för en liten gång från dörren till själva rummet. Lite av nordisk design mitt i Italien.

Inga fönster. Bara en lucka i taket som öppnas mekaniskt med en knapp på väggen. Fläkten på bilden fungerar inte, så luckan måste vara öppen på natten. Dock bra med skrivutrymme.  


När man sticker ut huvudet genom luckan i taket har man dock en fantastisk utsikt över Bologna. Tornen är från 1100-talet. I Italien skall man ha antenner på taken, men det är mycket mindre nu än för några år sedan.

Vrider man lite på huvudet i vindsluckan får man den här utsikten.


2 kommentarer:

  1. Ciao, Ingmar! Come stai? Bene? Que bella casas en Bologna! Impad av mina otroliga språkkunskaper?! :) Kul att få kika ut från ditt vindsfönster mot världen! Men det blir svårt för dig att hinna hem till after worken imorgon va? Trist för dig att behöva sitta på en uteservering på torget i Bologna och dricka Chianti...:)

    SvaraRadera
  2. Som du ser av mitt inlägg i morgon är det verkligen trist. Får trösta mig med en spagetti a la bolognesa

    SvaraRadera