lördag 2 april 2011

Djur som passerar vägen när man åker bil

Sedan mitt inlägg 28 mars om hur tidigt man skall bege sig till flygplatser har många undrat över mitt påstående om att djur kan passera vägen. Man har tvivlat på om detta verkligen kan vara sant. Jag visar därför några bilder från djur som passerat vägen när jag åkt bil.


Här passerar afrikanska kor vägen tillsammans med sin herde i södra Etiopien


Här passerar en stor hjord getter vägen någonstans i Etiopien


Kor tillsammans med sina herdar på vägen till flygplatsen i Bahir Dar


En zebra passerar en väg i Tanzania


En struts på en väg i Tanzania


Gnuer på en väg i Ngogoro i Tanzania. Mer om gnuer finns på ett inlägg från 3/3

Apor blockerar vägen i Tanzania


En giraff vandrar långsamt, långsamt över en väg i Kenya

Som ni ser kan många olika djur passera vägen när man åker bil. Det finns ännu fler exempel. Jag hoppas nu att jag inte skall få fler kommentarer om att man inte kan bli hindrad av djur när man skall till flygplatsen.

1 kommentar:

  1. Djur som kan passera i digital form under en after-work: http://blogg.aftonbladet.se/leonard

    SvaraRadera