måndag 4 april 2011

Vårmode Del 1

Nu har våren verkligen huggit till. Nu kan man kasta alla pölsiga tröjor och börja tänka på hur man skall klä sig till våren. Nedan visar jag ett förslag. Här har jag äntligen tagit på mig den störtläckra och rikt pastellfärgade skjortan från Ralph Lauren, som jag köpte på San Marcos Premier Outlet utanför San Antonio (se inlägg 22/3). De djupt blå pastellkvadranterna glider över i de likaledes kvadrantformade röda och gröna pastellerna och fångar upp färgen från de klassiska Levisjeansen. Lägg märke till passerkortet som lite fräckt är placerat på höften. Passerkort, riktiga eller fejkade, kommer helt säkert att bli vårens accessoar. Ett fräckt placerat passerkort ger en touch till de flesta outfits. Om ni inte har ett eget kan ni alltid köpa ett fejkat, använda ett gammalt liftkort eller helt enkelt klippa ett hål i ett utgånget kreditkort. Placeringen av passerkortet ger oändliga möjligheter till variation av klädseln.

Lägg märke till den kaxiga placeringen av passerkortet. Ser det inte tufft ut? Snygga strumpor är det också.


Till den här skjortan skulle kanske ett par khakifärgade chinos passa? Kanske något att prova längre fram i vår?
Just nu rasar en debatt om man skall vika upp jeansen eller inte. På bilden har jag valt uppvikt, men var försiktiga, viker man upp för mycket ger det lätt ett töntigt intryck. Här kompenseras det av det kaxiga passerkortet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar