lördag 14 maj 2011

Klädsel till fredagsafterwork.

Igår gick det inte att göra inlägg på blogspot. Jag gör därför fredagsinlägget nu.

Klädsel till afterwork kräver alltid noggrann planering, baserat på vart man skall gå, vilka man skall träffa, vilka man kanske träffar, och vilka man inte vill träffa, men framförallt vilken bild av sig själv man vill förmedla. En fredagsafterwork skall ju dessutom på något sätt ge en bild av hur veckan har varit. Om man dessutom har kateter ger detta ytterligare huvudbry. Jag valde samma mönster som för klädseln tidigare i veckan, det vill säga hipphopp med en anstrykning av preppy. Eftersom det var fredag tog jag en strikt vit pikétröja för att ge en lite mer elegant framtoning.


Elegant eller hur? De bulliga byxorna döljer katetern på ett diskret sätt och pikétröjor från Hilfiger tycks passa speciellt bra in i detta sammanhang. Lägg märke till den snygga diskreta blå färgtonen på insidan av kragen.

Detta var förhoppningsvis det sista inlägget när det gäller hur man klär sig snyggt när man har kateter och uribag. När jag reste i tisdags, gick på lyxkrog i torsdags eller på afterwork igår har jag inte kunnat låta bli att fundera över hur många andra som man möter som också har kateter och uribag. Kanske en underskattad grupp för modevärlden? Titta extra nästa gång ni ser någon med rymliga byxor.
Men nu skall den snart bort. Jiiiiipppie!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar