lördag 7 maj 2011

Sjukhusklädsel

Den här veckan opererades jag på Sahlgrenska sjukhuset. När man vaknat upp ur narkosen och skall börja röra sig på avdelningen gäller det att behålla sin eleganta stil trots att man nyss opererats. På bilderna visar jag det senaste modet för patienter på sjukhus. 
Här har jag ställt mig vid min säng. Lägg märke till den stilrena blå cut-back kragen på skjortan och den praktiska bröstfickan. Katetrarna hänger tufft i byxlinningen, men döljs på ett diskret sätt genom att skjortan hänger utanför byxan. Frisyren är också i ordning


Den här snygga pikétröjan från Hilfiger hade jag på mig när jag kom till sjukhuset. Lägg märke till hur lik den är sjukhusskjortan.

På avdelningen fanns en tjusig rörlig bar där man kunde ta en drink vid behov. Dock bjöds endast vatten. Den rörliga baren på hjul är en praktisk innovation som borde spridas även utanför sjukhusen. Om du inte kan gå till baren kan baren komma till dig.




1 kommentar:

  1. Du har en härlig humor! Hoppas du mår bättre och snart är med på våra aktiviteter igen! Sköt om dig!

    SvaraRadera