måndag 16 maj 2011

Klädsel i vårsolen

Lycka kan vara så mycket, och behöver inte alltid vara så komplicerat. Det kan till exempel vara att ta bort en kateter. Det innebär att jag kan börja klä mig normalt igen. I vårsolen valde jag att klä mig preppy, det mode som är inspirerat av de exklusiva universiteten i nordöstra USA, och som innehåller ingredienser av tennis, rugby, golf och polo (inte för att jag någonsin sysslat med dessa sporter). Det skall se både sportigt och exklusivt ut. Det ger också ett väluppfostrat intryck, inga uppror här inte. Man skall vara ren och fin och glad och artig, ingen skäggstubb eller deppighet här inte. John F Kennedy gjorde detta mode populärt i början av 60-talet.
Pikéetröjan är från Hilfiger och de kakifärgade chinosen är från Polokollektionen av Ralph Lauren. Visst ser det på samma gång avslappnat sportigt  och elegant ut?
Ser jag inte glad ut nu när katetern är borta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar