fredag 29 mars 2013

Ny tandborste

Mitt under krisen då jag förlorat både röst och iphone slutade min elektriska tandborste att fungera. Det var bara att rusa ned till närmaste elektronikkedja och köpa en ny. Utan röst kunde jag inte fråga expediterna vad jag köpt eller vad det var för skillnad på apparaterna. Jag tog den enda som inte var rosa även om den var lite dyrare än de andra.
Här är den nya tandborsten. Det visade sig att jag köpt en ultrasnabb pulserande tandborste, Oral-B Pulsonic. Den tjuter som laserborren hos tandläkaren och när man skall byta läge låter den som en amerikansk polisbil. Första gången jag använde den rusade jag fram till fönstret för att se om något hänt ute på gatan.

Den ultrasnabba pulseringen gör att huvudet oscillerar med en oerhörd hastighet. Mitt huvud, alltså. Men det blir väldigt rent eftersom tandsten och matrester skakas ut från sina gömställen. Boken vid tandborsten är av Mo Yan, den senaste nobelpristagaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar