tisdag 19 mars 2013

Ingen röst. Ingen bild

Nu har jag inte bara förlorat min iphone och min legitimation. Nu har jag också förlorat min röst. Det är en intressant upplevelse. Jag kommunicerar skriftligt, men omgivningen blir lika tyst som jag. Vart jag än går tystnar folk omkring mig. Det känns som att leva i en stumfilm. Ingen pratar med mig längre - och jag kan inte prata. Jag skriver på min lapp att 'jag förlorat rösten, men att ni andra kan prata'. Men alla blir stumma i solidaritet med min tystnad. Det enda positiva är att just nu gör det inget att jag inte har någon telefon - jag kan inte prata ändå. Men jag har ett föredrag i Istanbul på fredag. Skall min röst komma tillbaka i tid?

Och ingen röst betyder ingen bild på bloggen. Lite logisk måste jag ändå vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar