lördag 23 mars 2013

Dags för föreläsning!!

Så var det dags att ge sig av till föreläsningen på 3:e årliga Turkiska Alzheimermötet som gick av stapeln på Militärmuseét i Istanbul. Skulle jag få tillbaka rösten?


Rösten kom tillbaka precis innan föreläsningen. Aldrig har jag föreläst med en sådan sexig röst. Här ovan ser ni föreläsningssalen.

På väg från föreläsningen tog jag en bild på mig själv i en jättelik spegel.

Här står jag framför programmet med Kemal Ataturk på väggen bakom. Klädseln blev svart Armanikavaj, vit skjorta från Melka och svarta byxor från Hilfiger. Slips kunde jag inte ha för halsbesvären. Det kunde ha blivit pinsamt eftersom alla män verkade ha kavaj och slips på mötet. Jag räddades av att den tyske föreläsaren innan mig hade för stora jeans och burrig tröja.


Förstorad detalj från programskylten



På kvällen blev den middag. Här friterad peppar. Den var väldigt stark.

Som tur var fick vi raki att skölja ned den med

Här sitter jag med en iranier och den turkiske värden till höger. Till vänster den tyske föreläsaren som hade tröja. Min röst var fortfarande rätt kraxig även om jag var rätt kaxig (Obs skämt!!)

Till efterrätt fick vi baklava, en tunn deg runt malda pistagenötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar