måndag 28 november 2011

En natt i fängelset

Sedan var det bara att gå direkt till fängelset utan att passera gå.

Här går suckarnas bro över till Långholmen

Bakom de här murarna skulle jag tillbringa natten

I det här huset skulle jag tillbringa det kommande halva dygnet

Här skedde den sista avrättningen i Sverige. Anders Ander avrättades här med giljotin 1910.

Här ser ni minnesmärket över platsen där den sista avrättningen skedde. Nu var fritidsbåtar de enda vittnena

Här har jag kommit in i fängelset

Cellerna låg utefter en korridor i flera våningar.

Här skulle jag tillbringa natten. I cell 323.

Här är min cell

Brickan med vattenglaset hade fångmönster

Fängelsegodis i vitt med svarta ränder

Cellfönstret var skyddat av galler


Som tur var fanns det rastgårdar där man kunde få lite frisk luft


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar