torsdag 29 september 2011

Konferenshotell. Sigtunahöjden i Sigtuna

På min resa mellan olika konferenshotell har jag nu kommit till Sigtunahöjden i Sigtuna. Det blev 30 minuters taxiresa från Barkaby. Här skall jag vara på ett möte med Brain Power, ett samarbetsprojekt mellan hjärnforskare i Sverige. Nu bytte jag klädsel för att bättre passa i detta sammanhang.

En elegant blandning av preppy och vilda västern. Kakifärgade chinos från Saint Laurent och en grå jeansskjorta från Tommy Hilfiger. Jag lätt byxbenet täcka överdelen av skorna för att accentuera intrycket av laid-back sofistikation.
I bakgrunden den lustiga skulpturala inredningen på hotellets innergård.

Här ser ni hela härligheten från en annan sida. Som en van konferensdeltagare har jag satt namnbrickan lite nonchalant på vänster bröstficka och hotellrumsnyckeln sticker utmanande fram ur samma ficka. En ganska djärv kombination, om jag får säga det själv

Rummet hade en helt annan sofistikerad elegans än gårdagens enkla 50-talsfunkis i Barkaby 

Lägg märke till utsikten mot skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar