lördag 17 september 2011

Föreläsning i Chennai

Som jag sa i ett inlägg från igår fick jag veta att min föreläsning hade lagts tidigare än planerat. Detta besked kom 20 minuter innan jag skulle tala. Det var bara att rusa upp på hotellrummet, kasta på sig kavajen och börja prata.


Som ni ser gjorde detta besked att jag var lite mer förvirrad än vanligt. Den ene ordföranden tittar lite undrande på vad jag gör och den andre tittar generat ner i bordet.

Men till slut kom jag igång och här ser jag riktigt glad ut. Kavajen är från Armani och buttondown skjortan är från Caliban.

Som present fick jag en tjusig indisk schal. Då blev jag riktigt glad

Sedan fick jag en plakett att sätta upp på väggen där det stod i guldskrift att jag hållit föredrag i Chennai. Då blev jag ännu gladare

Efter föreläsningen satte jag mig längst fram och började läsa sms. Det uppskattades inte av alla. Lägg märke till att jag har sandaler till kavajen. De grå chinosen är från Ralph Lauren.

Men snart inordnade jag mig i ledet och följde uppmärksamt vad som sades. Lägg märke att alla tittar på lite olika saker. Föreläsaren var nämligen lite överallt på samma gång.
Här upptäcker mannen i den färgglada slipsen att jag har sandaler på mig. Det var inte populärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar