fredag 16 september 2011

En dag på flygplanet

Kanske har ni undrat hur jag har det på flyget? Resan mellan Frankfurt och Chennai tog 9 timmar. Det gäller alltså att få tiden att gå. Ett sätt är att ta kort.

Här ställer jag in bilden. Ni ser hur koncentrerad jag är. Jag har min tjusiga bäverjaktspiké i original från Creem by Adelsteen på mig. Den är lagom luftig på en lång flygtur.

Tycker ni att jag ser arg ut? Jag skulle bli ännu argare senare.
Vi landade i Chennai vid midnatt. Jag skulle bli mött av en bil men ingen var där. Till slut fick jag tag på en taxi som såg ut som den höll på att falla sönder. Med den åkte jag genom den mörka staden. Kom i säng vid 2.30 och ställde klockan på 8 för att hinna till dagens möten. Glömde dock att ställa om tiden på mobilen så jag vaknade inte förrän strax efter 10 då frukosten slutade serveras. Gick ner till kongresslokalen strax innan 11 och fick veta att programmet ändrats. Jag skulle ha föredrag kl 11 istället för 16. Fick kasta på mig en kavaj och rusa upp till rummet och hämta bilder. Föredraget hette 'Secular changes in Neurodegerative Diseases'. Låter spännande, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar