söndag 12 juni 2011

Konstgjorda djur. Del 1. En noshörning i Barcelona

Många läsare av den här bloggen har undrat varför jag bara visar bilder på levande djur. Man har undrat om jag aldrig sett några konstgjorda djur på mina resor. Svaret på den frågan är förstås att jag har sett många konstgjorda djur.

Den här noshörningen såg jag på en liten bakgata i Gamla Stan i Barcelona. Den gjorde reklam för en restaurang i närheten.


Eftersom det här är en stillbild undrar ni kanske hur man kan se att det är ett konstgjort och inte ett levande djur? Om ni tittar på benen ser ni att de är gjorda med en snillrik ståltrådskonstruktion. Det ser man sällan på levande djur.

Kanske upplever ni att noshörningen tittar frågande på er? Det beror på att en liten skylt med ett frågetecken råkat hamna ovanför noshörningens huvud. I själva verket ser noshörningen arg ut. Det märker ni om ni täcker över frågetecknet med ett papper eller liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar