tisdag 21 juni 2011

After work på en tisdag?

Jag får ofta frågan om man kan ha after work på en måndag. Om man inte är skådespelare (som ofta bara kan ha after work på måndag pga sina arbetstider) skulle jag kraftigt avråda från detta. För de flesta andra yrkesgrupper ger detta ett allmänt alkoholiserat intryck, som om man inte klarar av en vit måndag efter en helgs kraftigt festande.

Men tisdag går alldeles utmärkt!! Dock skall man då tänka på att man absolut inte skall klä upp sig, det ger bara ett löjligt intryck. After work torsdag eller fredag är det helt OK att man är lite finare (men samtidigt inte glömmer bort att det fortfarande är arbetsklädsel som gäller, se inlägg 25/2, 1/4). Tisdag after work kräver en tuffare och lite råare klädsel.

Claes har valt en Bugattijacka i skinn, vilket ger en rå tisdagskänsla. Den tjusiga blåvitrandiga bäckeböljaskjortan är från Park Lane. Lägg märke till de vältajmade röda knapparna, en fräck detalj som alltmer verkar bli årets sommarfluga. För att ytterligare stärka den lite råa stämning som krävs vid ett tisdags after work har Claes valt accessoar med omsorg; en Omega Seamaster inköpt i Kabul! Trots riskerna väljer alltfler att köpa sina armbandsur i Kabul.
Lägg märke till mannen med den mystiska hatten som speglas i fönstret bakom Claes. I samma ögonblick som kortet togs insåg jag att han följt efter mig under hela dagen. Mycket riktigt, när jag avslöjade honom hade han skuggat mig i 6 timmar 38 minuter och 15 sekunder. Därigenom hade han förlorat mot sin kompis som skuggat mig i 6 timmar och 40 minuter dagen innan. Detta illustrerar hur spännande skuggleken kan vara ibland. De två vännerna skuggade i hatt för att göra det hela mer spännande. Ett mycket finurligt grepp. Mer om skuggleken skrev jag i inlägget  17 juni.

1 kommentar:

  1. Men?! Jag känner igen skuggan - det är ju Christian! Honom skuggade jag i två min och 16 sek. Vilket betyder att jag vann över Ingrid som avslöjades direkt!

    SvaraRadera