lördag 8 oktober 2011

Konferens i Wien


Givetvis passade jag på att ge en föreläsning när jag ändå var i Wien.
Lägg märke till den chicka gula mikrofonen. I vänsta handen håller jag reglaget till bildpresentationen och i högra handen en laserpointer. Det gäller att inte trycka på fel knapp. Reglaget håller jag med en skålhandsfattning mellan fingrarna medan jag reglerar bilderna med tummen. Pointern håller jag mellan tummen och långfingret i en omvänd pennskaftsfattning. Man måste framförallt undvika att peka med laserstrålen på publiken eftersom det kan utlösa panik. Ni kan se på mitt ansiktsuttryck att jag försöker hålla tungan rätt i mun. Den oklanderliga kostymen är från Dior och inköpt i Buenos Aires


Efter föreläsningen var det bara att byta till något lättare till middagen. Många tror att man äter på lyxiga restauranger när man är ute på sådana här resor. Jag är glad att jag i alla fall fick en ståplats. I glasen är det billig rysk vodka. Vad det är i den skumma väskan på golvet vet jag inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar