söndag 23 oktober 2011

Kläder på föreläsning. Riga

Här i Riga hade jag ett digert föreläsningsschema. På fredagen var jag först chairman på en session om Diabetes och demens mellan 11.30 och 12. Sedan föreläste jag själv klockan 12.45 ('Epidemiology of Vascular Dementia') och kl 16.15 ('Hypertension and dementia'). Jag valde då en ganska strikt klädsel med mörk kostym, vit skjorta och slips. Inför föreläsningen 16.15 kände jag att ämnet gjorde att jag ville släppa loss lite och kastade slipsen (dock inte under föreläsningen). Sedan hade jag en plenarföreläsning kl 8.30 på lördag morgon med den upphetsande titeln 'The intriguing relationship between depression, dementia and vascular disease'. Jag valde då, som ni ser på bilden, en lite mer avspänd klädsel.

Klädseln fick gå i olika blå nyanser. Blå jeans från Levis, ljusblå buttondownskjorta från Lexington och en diskret blå kavaj från Gant. Det gav en harmonisk bakgrund till den chockröda hänganordningen för namnbrickan.
Som ni ser var publiken mer intresserad av programboken än av min klädsel. De snygga skorna är från Ecco.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar