fredag 25 oktober 2013

Ett hotell i Chicago

Från Rwanda åkte jag hem till Göteborg. Efter en natts övernattning i lägenheten bar det av till Chicago. Här hamnade jag på Congress Plaza hotel. Ett lyxhotell från 1890-talet som hade sett sina bästa dagar.
Hotellet ligger vid South Michigan Avenue. 2003 gick 100 fackföreningsanslutna i personalen i strejk eftersom ägaren ville sänka lönerna. 2007 var Barack Obama där för att stödja strejken. I maj 2013 avblåstes den, efter nästan 10 år. Ägaren har uppenbarligen behandlat sin personal illa och de tjänar bara hälften av vad personalen på de angränsande hotellen tjänar. Detta kan vara en orsak till att personalen betedde sig lite märkligt mot oss gäster.

En av hotellets långa korridorer
Mitt rum

Sängkläderna hade i alla fall broderier

Ännu en bild på rummet och min packning

Utsikt från mitt hotellrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar