onsdag 14 december 2011

En utflykt i bergen. Banff, Kanada

Kanske börjar ni känna att det skulle vara skönt att åka skidor nu när julruschen snart är som värst. Ge sig iväg i bergen och njuta av den friska luften och farten när man kastar sig ut för backarna endast iförd en lämplig skidutrustning. Ett trevligt alternativ är att ta en dagstur till Banff några timmars bussresa norr om Calgary. Ta nattflyget och var framme på morgonen, och sedan nästa nattflyg tillbaka.


När man väl kommer fram är utsikten hänförande

Det är bara att ta linbanan upp till bergstoppen

Och här står jag redo att kasta mig utför skidbackarna iklädd en lämplig öismössa, ett par tuffa solglasögon och en vinterjacka från Everest.  En både praktisk och elegant utstyrsel!
Lägg märke till hur tufft jag placerat liftkortet.Som en fluga till vinterjackan. Mitt i prick skulle man kunna säga! Ännu ett bevis på hur viktig accessoaren är för helhetsintrycket

Nästan jungfruligt öde i backen tidigt på morgonen.

Här och var en enstaka snowboardåkare

Jag står kvar längst upp på berget och njuter av solen. Lägg märke till de fräcka solglasögonen!

Snowboardåkarna njuter också av solen.

Backarna vindlar ner för berget

Snön i Klippiga bergen är torr på grund av de varma vindarna från prärien. Det gör att man inte blir fuktig eller blöt när man ramlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar