söndag 4 november 2012

På resa igen. Kazakstan

I slutet av förra veckan åkte jag på en snabbvisit till Kazakstan. Föreläsningar i Almaty och Astana väntade. Många har frågat hur jag tar mig till dessa avlägsna trakter.

När planet startar tar jag ett ordentligt tag i stolen framför. Om inte det hjälper tar jag ett glas vin istället.

Under resan arbetar jag hårt med datorn framför mig. Om jag inte sover. Men resan till Almaty gick på dagtid och jag skulle bara vara borta två nätter så nu gällde arbete.

På resan till Almaty hade jag gott om plats. Eftersom platsen bredvid mig var ledig kunde jag breda ut mig rejält. Lägg märke till den kaxiga placeringen av pennfodralet och manushögen.

Portvin och ost är en bra anledning att inte åka Ryanair. I den lilla söta påsen låg tyska julkakor. Årets första jultecken.

Sedan var det bara att ta ett glas vittvin till och försöka sova lite. Jeansen är från J Lindeberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar