måndag 5 november 2012

Hotell i Kazakstan.

Jag landade kl 2.45 på natten i Almaty. Gatorna var tomma i Almaty när taxin körde genom staden. När jag kom fram fanns inga lediga rum. Jag fick vänta en timme innan rummet var ledigt. Då var jag rätt trött.

Här är en bild på rummet. Här låg jag två halva nätter. Första dagen ringde telefonen redan kl 8. Då hade jag bara sovit 4 timmar, men måste skynda till dagens första föreläsning. Andra natten gick jag upp kl 3.30 på morgonen för att hinna med planet till Astana.


Hotellet i Almaty hade i alla fall en fin utsikt.

I Astana bodde jag också på hotell under dagen. Här hade jag utsikt över en modell av Kazakstan. Närmast berget till vänster ligger Almaty.


En jättelik flaggstång med Kazakstans flagga fanns också utanför hotellet i Astana.
På kvällen åkte jag tillbaka till Almaty. Kom fram 23.45. Flyget tillbaka till Frankfurt gick 4.45. Natten tillbringades alltså på flygplatsen. Här såg jag en amerikansk film som var dubbad till ryska och hade text på kazakstanska. Intressant. Så kan det också vara att resa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar