söndag 8 januari 2012

En ny leksak

Jag har inte skrivit på bloggen på några dagar, delvis för att jag fått en ny teknisk leksak, en iphone. Jag hade inte väntat att den skulle vara så kul. Plötsligt har jag en kalender som jag kan ha med mig överallt. Jag kan kolla hur vädret är utan att behöva titta ut genom mitt fönster. Jag har en budget över min ekonomi, en tidtabell för spårvagnarna, och de senaste viktiga nyheterna ploppar upp utan att jag behöver be om det. Jag kan föra minnesanteckningar och matlistor i den. Om jag lägger den under madrassen kan jag se om jag sovit bra eller inte. Jag kan konvertera valutor mm mm. Dessutom kan jag telefonera, smsa och ta emot mail. Jag är förälskad!!

Jag vet!! Alla andra har haft det här i snart ett decennium, men i alla fall.......;-)

Man kan till och med ha den i badrummet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar