onsdag 25 januari 2012

Äntligen framme i Åbo

I kväll kom jag fram till Åbo. Snön knastrade under skorna när jag klev ur flygplanet. Det var kallt men jag hade glömt att ta med halsduk, mössa och långkalsonger. Matti körde mig in till stan. Första natten bor jag på Hamburger Börs vid Marknadstorget.

Jag tog hissen till femte våningen. En oändlig korridor ledde fram till mitt rum.


Till slut såg jag dörren där korridoren tog slut.

Här fanns också ganska oväntat en kakelugn

Rummet var inte särskilt märkligt
Det fanns i alla fall plats med en säng. Lägg märke till den diskreta matcning mellan kuddar och batik på väggen

Utanför fönstret fanns en liten småstadsgata

...och HM

Också här finns nattvandrare som vandrar under mystiska lyktor
I morgon skall jag försöka titta lite på stan när jag gjort färdigt mitt föredrag. Sedan byter jag hotell för att vara på kongresshotellet. På eftermiddagen skall jag vara med i direktsändning i svensk radio via telefon. P1 kl 15. Glöm inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar