tisdag 30 april 2013

En mödosam resa till Krim. Del 2

Vi fortsatte resan från Simferopol till Sudak med bil. När vi var framme hade  vi rest i 14 timmar. Vi kom fram 55 minuter innan jag skulle framträda. Då hade jag inte duschat eller borstat tänderna på 30 timmar

Sudak visade sig vara en vacker badort som låg nedanför en vacker borg från medeltiden

Utsikt över Svarta Havet

Efter en snabb dusch, tandborstning och byte av kläder stod jag i föreläsningssalen. Jag hade en blå kavaj från Hugo Boss, mörkblå jeans från J Lindeberg och en ljusblå skjorta från Lexington. Jag vet att man inte skall ha slips till button-down, men det fick bli en mörk slips med blå ränder i alla fall.

Efter föreläsningen åkte vi upp till den vackra borgen på berget för en snabbvisit


Borgen byggdes av köpmän från Genua på 1300-talet. Innan dess hade Sudak ägts av familjen Polo från Venedig

Utsikt över Svarta Havet


Visst var det en vacker borg? Sedan åkte vi direkt tillbaka till Odessa med bil. Det var en resa på 9 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar