måndag 22 april 2013

Den dyraste korv jag någonsin ätit.

I veckan var jag i Stockholm. Vi gick på Urban Deli vid Nytorget. Det här stökiga stället är New York möter Söder. Man sitter vid bord eller i barerna mitt i en egen saluhall, där man kan handla gourmetmat.  Häftigt!
När jag såg att det fanns en korv som kostade 225 kr, på en annars normalt prissatt meny, kunde jag förstås inte låta bli att prova. Det var Nytorgets korv fylld med karré, prästost, och picklad rödlök. Den var god och smakrik, men kostade också 10 gånger mer än någon annan korv jag någonsin ätit.

Kalixlöjrom ingick förstås också i priset. Finns det något godare än att blanda korv och löjrom?

Vi provade också en underbar anklevermousse med fikonmarmelad. Hamnar bland de 3 godaste anklevrar jag ätit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar