måndag 6 augusti 2012

Semester. Del 2. OS

Nu när OS börjat gäller det att hänga med. Här nedan ser ni hur jag laddat upp. Den nya 65 tums TVn, den gamla TVn kopplad till nätet och dessutom en liten dator med skärm. Alltså kan jag följa flera saker på en gång vilket ibland är nödvändigt. Det roligaste är att se ovanliga idrotter.  Idag såg jag en avgörande match i gruppspelet i damernas landhockey mellan Nya Zeeland och Tyskland. Annars är bancykling en favorit. Missa inte sprinttävlingen där de två cyklisterna först knappt rör sig under två varv när de lurpassar på varandra för att sedan plötsligt explodera i ursinnig fart. Herrarnas semifinaler och damernas kvartfinaler går i kväll på Eurosport. Missa det inte! Elimineringslopp är en annan given favorit. Varje varv elimineras den cyklist som ligger sist när de passerar. Är en deltävling i Omnium, cyklisternas mångkamp.

Här ser ni hur mitt vardagsrum ser ut under OS

Sändningarna och kommentarerna har varit fantastiskt bra. För första gången har jag kunnat se segling och fäktning på ett begripligt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar