söndag 25 mars 2012

En väldigt tidig måndagmorgon i St Petersburg (direktrapport)

Många tror kanske att tillvaron som flitig resande är som att glida fram på ett smörpapper. Så är dock inte alltid fallet. I morse väcktes jag kl 2.10 eftersom en taxi skulle hämta mig på hotellet kl 2.50. Eftersom mitt plan inte gick förrän 6.20 kändes detta lite tidigt, men man förklarade att det berodde på risken för trafikstockningar. Detta visade sig dock lite överdrivet eftersom resan till flygplatsen i en gammal nedsliten bil från 60-talet som rusade fram i 120 km/tim på de ödsliga gatorna bara tog 20 minuter.


Här sitter jag nu kl 4 på natten i loungen på St Petersburgs ödsliga flygplats i mina nya glasögon från Salt och en tröja från Gant och dricker te och skorpor. Ser det inte mysigt ut? Jag är lite lagom morgonfrusen, ögonlocken väger några ton och gruset kliar i ögonen men jag ser ganska nöjd ut ändå. Eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar