lördag 17 mars 2012

Duschar. Hilton Washington, Connecticut Avenue, Washington DC

Sitter just nu i loungen på Dulles flygplats utanför Washington. Har legat en natt på Washington Hilton. Det var här som Ronald Reagan utsattes för ett attentat på 1980-talet. När jag frågade min pakistanske taxichaufför om detta blev han orolig och sa att han inte ville bli inblandad.

Duschen på hotellet visade sig knepigare än väntat.


Duschen var en tredelad väggfast modernistisk Bermuda

Duschhuvudet var en klassisk Bermudatriangel där hålen smög ut när man vred på örat till höger


En kul variant av pilotspak användes för att ställa in värme och duschtryck. När man vred motsols ökade värme och vattentryck simultant

Kranen längst ner var formad som en flat sjörövarplanka. Kul ide'!!

Det stora problemet var att finna ut hur man skulle få vattnet att rinna genom duschhuvudet. Detta ledde till en del huvudbry och jag trodde länge att jag skulle bli tvungen att vira badlakanet runt kroppen och gå ned till reception.

Till slut såg jag något skymta bakom pilotspaken

När man tittade bakom pilotspaken fanns en liten spak gömd bakom. När man petade på den åt vänster började vatten spruta ur duschhuvudet. En mycket finurlig och rolig konstruktion!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar