onsdag 31 augusti 2011

Klädsel inför bedömning av forskning

På tisdagen var jag i Stockholm. Forskningen skulle bedömas av en internationell expertpanel på Forskningsrådet för Arbetsliv och Socialvetenskap (FAS). Kvällen innan insåg jag plötsligt att jag kanske inte skulle ha sommarens vanliga utstyrsel: Barfota i sandaler, slitna jeans och en t-shirt. Det blev en snabbtitt djupt inne i garderoben och resultatet av stilförändringen ser ni här nedan.

Här står jag i FAS lokaler med en svart kavaj från Armani, vit buttondown skjorta från Melka och välstrukna svarta chinos från Hilfiger. Allt matchat av svarta pennyloafers från Ecco. Elegant, eller hur?

Här ser ni hela kompositionen snett nedifrån. Buttondownskjortan gör att jag inte behöver ha slips, men ändå ser elegant ut. Tavlan i bakgrunden är intressant, men jag glömde kolla konstnärens namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar