söndag 8 december 2013

Decemberdagar

Medan Sol Gabetta spelar Haydns cellokonsert i D-moll från min stereo och snön faller utanför mitt fönster sedan flera timmar skall jag skriva något om hur jag tillbringar mina dagar nu i december.

Utanför mitt fönster faller snön tät

Nästan inga bilar på  Södra Vägen
Men i går var jag i Örebro

Var barnvakt åt Melker medan hans mamma och pappa var på konsert med....

...Örebro studentsångare. Har de någonsin varit bättre och tätare?. Detta år hade de lagt in en diskret mörk ton i de traditionella julsångerna. Höjdpunkten var dock Mozarts Lacrimosa arrangerad för kör, dragspel och elgitarr av Fredrik Berglund.

Till och med de traditionella tomtarna hade en viss svärta
Sedan var det dags för en nattlig resa hem till Göteborg. Stannade på Rattugglan utanför Mariestad för en matpaus
En tom restaurang framåt midnatt lördagkväll

Räksallad och Ramlösa
Men idag, utanför mitt fönster, skramlar en spårvagn förbi i snön

En ensam resenär väntar medan snön faller. Men vad skall jag göra denna dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar