tisdag 11 december 2012

En resa till Nairobi, Samburu, Stockholm och Örebro

Så var det då dags att sammanfatta resan till Nairobi, Samburu, Stockholm och Örebro.
Tio övernattningar varav två på flyg. Sju olika hotell. Vid bara ett tillfälle övernattning i samma säng två nätter i rad. Två hotellövernattningar oplanerade på grund av missöden under resan.
Följande småförtretligheter inträffade.
1) På resan till Nairobi blev vi försenade 12 timmar i Addis Abeba på grund av tekniska fel och att de inte kunde hitta andrepiloten. Fick ta in på hotell i Addis. Kom fram till Nairobi kl 1 på natten istället för 1 på eftermiddagen.
2) På safarin fick vi ställa in några turer på grund av kraftiga hällregn
3) På hemresan mellan Addis Abeba och Stockholm spillde en mycket trevlig egyptisk kvinna sin coca cola på mig
4) Vid framkomsten till Stockholm fanns inte mitt bagage med. Fick gå ytterligare två dagar i samma kläder
5) På bilresan mellan Örebro och Göteborg slockande bakljuset på bilen i mörkret. Fick därför ta in på hotell i Hallsberg tills det blev ljust igen
6) På hemresan till Göteborg blixtrade en fartkamera när jag passerade. Fortkörningsböter att vänta alltså
7) Slutligen spillde jag kaffe i knät när vi tog paus i Vårgårda.

Man bör alltså vara beredd på allt när man är ute och reser. Här kommer några bilder från resan

I loungen i Addis Abeba

En giraff i Samburu

Jag vid savannen

En vacker fågel

Två zebror

Jag framför Rift Valley, där människan först dök upp

Jag med bronsmedaljören på 800 meter i OS i Munchen, Mike Boit, som nu är professor i Medicin, Anders som är distriktsläkare i Hälsingland och Johannes som är patolog från Österrike framför Ivory Lounge på hotell Safari Club i Nairobi. Lägg märke till Anders häftiga slips.

Vår Gård i Saltsjöbaden

Snötäckt skog på tågresan till Örebro

Bilparkering i Hallsberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar