onsdag 3 oktober 2012

Okända sevärdheter. Lenin på Frihetstorget i Kharkov, Ukraina

Livet är svårt att förutsäga. Vem hade kunnat säga för tre veckor sedan att jag hastigt och lustigt skulle befinna mig i Kharkov i östra Ukraina?

Det här huset från gamla sovjettiden passerade vi på väg från flygplatsen

En siluett av en gammal bekant syntes utanför hotellet

Jovisst, visst är det Lenin som står där i ena änden av Frihetstorget

Och här är ännu en gammal bekant. Visst är det jag som står där framför Lenin med min gamla läderjacka från Jack-Jones och button-down skjorta från Timberland. Här kände jag mig hemma. Nästan alla män i Ukraina har svarta läderjackor..

Om man vill vara lustig kan man säga att Lenin gått mig åt huvudet.

Här ser ni andra änden av Frihetstorget. Lägg märke till de lustiga parkeringarna mitt i all trafiken


Frihetstorget är världens sjätte största torg. Gissa vilka de andra är?

Att det är stort ser ni av den här bilden. Lenin skymtar i bakgrunden.
På torget finns skylten från fotbolls-EM fortfarande kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar