måndag 3 september 2012

Thinkingmar vid Godahoppsudden

Efter en besvärlig resa kom jag äntligen fram till Kapstaden. Bagaget hade dock stannat kvar i Frankfurt så jag fick köpa nya skjortor och underkläder på Lufthansas bekostnad (hoppas jag). I dag tog vi bilen till Godahoppsudden vars spets ligger cirka 2 timmars bilresa från Kapstaden.

Här är skylten till Godahoppsudden

Här är utsikten mot Atlantkusten

Här står jag med Godahoppsudden bakom mig. Till vänster Atlanten, till höger Stilla Havet (trode jag tills jag kom hit, det är faktiskt Atlanten till hödger också. Stilla Havet börjar några mil till höger)

Och så..äntligen..står jag framför tippen på Godahoppsudden. Här har många fartyg förlist. Den rundades första gången av Vasco DaGama 1498. Här har många fartyg förlist på grund av de svåra vindarna, bland annat Den Flygande Holländaren, spökskeppet som forfarande kan dyka upp i nattmörkret. Här ser ni min nya skjorta från Signal som jag köpte i en klädshop för skatare på Johannesburgs flygplats.

En sista bild på Afrikas södra spets, dvs det ni ser i diset i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar